De Nederlandse Frisbee Bond heeft Brand Based Sponsoring van René Bergmans en Wim Noordzij ingeschakeld voor haar sponsor marketing. 2016 wordt een bijzonder jaar voor de frisbeesport, met onder andere WK’s in Londen en Polen. In de categorie meisjes onder 17 jaar is Nederland regerend Europees kampioen. Wereldwijd is frisbeeën één van de sterkst groeiende sporten. Sinds 2015 heeft de sport een Olympische erkenning, mede omdat er zonder scheidsrechters wordt gespeeld.
Jos Verhoeven, voorzitter van de Nederlandse Frisbee Bond licht toe: ‘Voor sponsors is het interessant om juist nu in te stappen in de frisbeesport. Onze Oranje teams doen dit jaar mee aan de WK’s voor volwassenen in Londen en Onder 20 in Polen. De NK’s indoor en outdoor worden steeds professioneler en de City League is inmiddels een bewezen concept in grote steden. Met name Ultimate frisbee is een zéér spectaculaire teamsport. Samen met Bergmans en Noordzij hebben we een inspirerend sponsoring plan opgesteld. Onder het motto ‘Catch the Spirit!’ gaan we A-merken warm maken voor de frisbeesport.”
Frisbeeën is de ultieme fair play sport. Er zijn geen scheidsrechters, de spelers regelen het spel onderling vanuit de gedachte ‘Spirit of the Game’. De Nederlandse Frisbee Bond, opgericht in 1979, is sinds 2003 lid van NOC*NSF en is één van de 67 landbonden van de World Flying Disc Federation.